Geen achterkamertjes

17 maart 2018

Geen achterkamertjes

SP-fractie loopt weg uit raadsvergadering

15 maart 2018.- De drie leden van de SP-fractie zijn donderdagavond demonstratief weggelopen uit de gemeenteraadsvergadering. Dat gebeurde nadat Kees Slager namens de fractie had gevraagd om de behandeling van het voorstel over het bedrijfsterrein Welgelegen bij Tholen in het openbaar te behandelen. Maar net als verleden week, toen hij eenzelfde poging deed in de commissie Ruimte wenste de rest van de raad het stuk achter gesloten deuren te behandelen.

De SP was het daar principieel mee oneens - aldus fractievoorzitter Theo Korevaar - omdat zij van mening is dat zaken in het openbaar moeten worden behandeld. Tijdens de besloten commissievergadering van verleden week was al duidelijk geworden dat een openbare behandeling zonder risico voor privacy mogelijk was. Deze keer besloot de SP de besloten bijeenkomst te boycotten en dus niet mee te stemmen omdat ze tegen het nemen van besluiten achter gesloten deuren is.