SP Tholen bezocht braderieën

3 september 2023

SP Tholen bezocht braderieën

De Thoolse SP heeft deze zomer weer op verschillende braderieën gestaan. Dit jaar met de lokale actie "Wij Steigeren Tegen de Steiger Van 2 Miljoen!" en de landelijke "Terughaalactie" tegen de veel te dure boodschappen van de grootgrutters.

Foto: Corrie van der Horst / Corrie van der Horst

We hebben als SP afdeling aan de bezoekers van de braderieën gevraagd wat de gemeente Tholen beter kan doen met die 2 miljoen. Enkele bezoekers zeiden tegen ons "Waarom in Tholen-Stad nou weer, terwijl andere havens zoals die van Sint Philipsland doelloos bij ligt, en die ligt dichter bij Oud Vossemeer en Sint Annaland. Omdat deelnemers van die cruiseschepen opgehaald worden met een bus naar de 2 musea  Roosenvelt en de Meestoof". Een ander zei "Repareer de haven van Oud Vossemeer voor die cruiseschepen, is men dichter bij de Roots van Roosenvelt". Ook werd veel aangegeven het bedrag te besteden aan de bestrijding van de armoede of voor het bouwen van 1 persoons woningen voor jongeren en ouderen.

Foto: Corrie van der Horst / Corrie van der Horst

Onze aanwezigheid op de braderieën levert interessante gesprekken op, en de mensen ook nog leuke attenties zoals de populaire SPonsjes. Zo staan we midden in de Thoolse samenleving.